Διοχάντη

Diohandi, Untitled, 1981
Diohandi, Untitled, 1981 2

Η Διοχάντη διαχρονικά, με εικαστικές εγκαταστάσεις και έργα-δοκίμια μεγάλης και μικρής κλίμακας και γεωμετρικής φόρμας, παρεμβαίνει και δοκιμάζει τα όρια του χώρου αλλά και του βλέμματός μας. Αποτελεί σαφώς μια από τις σημαντικότερες περιπτώσεις Ελληνίδων καλλιτέχνιδων, που στράφηκαν στον μινιμαλισμό και τη site specific τέχνη κατά τη δεκαετία του '70.

Με τη Χωρίς τίτλο εγκατάστασή της, έργο του 1981, δημιουργεί ένα πολλαπλό πεδίο οπτικής, ένα γεωμετρικό πλαίσιο θέασης πολλών επιπέδων και σημείων. Η εγκατάσταση αυτή συνυπάρχει, αλλά ταυτόχρονα σκηνοθετεί και άλλα έργα στον εκθεσιακό χώρο και αποκτά νόημα από τους ανθρώπους που κινούνται σε αυτόν. Δοκιμάζει την οπτική αντίληψη του θεατή και του δίνει τη δυνατότητα να επιλέξει και να αποφασίσει σε ποιο θα σταθεί μέσα στον χώρο και από ποιο σημείο θα βιώσει την εμπειρία του. Στην ουσία, αναπόφευκτα στρέφει τους θεατές και στον εαυτό τους: στον αναστοχασμό των επιλογών της στάσης και της οπτικής τους, στο πεδίο ορατότητας που οι ίδιοι επιλέγουν.

Πρόκειται για ένα multi-contextual, θα μπορούσαμε να το πούμε, έργο: μπορεί να λειτουργεί σε οποιοδήποτε χώρο και χρόνο, μέσα σε διαφορετικά, κάθε φορά, συμφραζόμενα και περιβάλλοντα, δημιουργώντας νέες σχέσεις θέασης και ερμηνείας του έργου τέχνης. Η κυριότερη ωστόσο σταθερά του, είναι το γεγονός ότι κατορθώνει να ορίσει τη στάση μας και το εύρος της οπτικής μας μέσα στον χώρο. Το έργο αυτό, δωρεά της Διοχάντης το 2007 στο ΜΜΣΤ, σήμερα βρίσκεται στις μόνιμες συλλογές του MOMus.

Αρετή Λεοπούλου

12|10|2019 - 16|02|2020
Τρ-Τε-Πα-Σα-Κυ 10:00-18:00, Πε 10:00-22:00 Δευτέρα κλειστά
4€ γενική είσοδος. Ισχύουν μειωμένα εισιτήρια και ατέλειες.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Φορέας Χρηµατοδότησης

ΕΣΠΑ 2014-2020

Φορέας ∆ιοργάνωσης

MOMus