Harun Farocki

Harun Farocki 2

Στην εγκατάσταση προβάλλονται ταυτόχρονα σε δώδεκα οθόνες σκηνές από το σύνολο της ιστορίας του κινηματογράφου, στις οποίες παρουσιάζονται εργάτες καθώς φεύγουν από το εργοστάσιο. Στην κινηματογραφία, η εντύπωση και η σύλληψη αποκλίνουν. Μάλιστα το πρώτο φιλμ στην ιστορία του κινηματογράφου, Η Έξοδος από το Εργοστάσιο του Louis Lumière, δείχνει ένα κτίριο, το οποίο δεν μοιάζει καν με εργοστάσιο. Μοιάζει περισσότερο με αγρόκτημα. Υπό το πρίσμα της κοινωνικής σύγκρουσης, το σκηνικό «μπροστά σε ένα εργοστάσιο» είναι πολύ σημαντικό. Υπό το πρίσμα της προσωπικής ζωής του κινηματογραφικού χαρακτήρα, η οποία ξεκινά μετά την επιστροφή από τη δουλειά, το εργοστάσιο υποβαθμίζεται και περνά στο παρασκήνιο.

Στην ταινία του Fritz Lang Σύγκρουση Εραστών (1952), ο θεατής βλέπει τη Marilyn Monroe να δουλεύει στη γραμμή παραγωγής και να φεύγει από το εργοστάσιο, ενώ την ακούει επίσης να μιλάει για αυτό. Όμως εργοστάσια και κινηματογραφικοί αστέρες είναι έννοιες ασύμβατες. Ακόμα κι όταν κάποιο αστέρι του κινηματογράφου απεικονίζεται να εργάζεται σε εργοστάσιο, στον νου μας έρχονται συνειρμικά τα παραμύθια, στα οποία η πριγκίπισσα πρέπει αρχικά να εργαστεί, προτού στο τέλος ακολουθήσει την πραγματική της μοίρα. Τα εργοστάσια –όπως και γενικότερα το θέμα της εργασίας– μένουν στο περιθώριο της κινηματογραφικής ιστορίας.

Harun Farocki

12|10|2019 - 16|02|2020
Τρ-Τε-Πα-Σα-Κυ 10:00-18:00, Πε 10:00-22:00 Δευτέρα κλειστά
4€ γενική είσοδος. Ισχύουν μειωμένα εισιτήρια και ατέλειες.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Φορέας Χρηµατοδότησης

ΕΣΠΑ 2014-2020

Φορέας ∆ιοργάνωσης

MOMus