micha cárdenas

micha cárdenas 2
micha cárdenas 3

Η micha cárdenas είναι καλλιτέχνης και θεωρητικός που διερευνά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εθνικότητα, τις κοινωνικές τάξεις, το φύλο και τις υβριδικές ταυτότητες μέσα από τις τροποποιημένες και πολλαπλές πραγματικότητες και ψηφιακές διεπαφές. Η χρήση της τεχνολογίας στο έργο της cárdenas υπογραμμίζει πώς τα ανθρώπινα φυσικά όρια επαναπροσδιορίζονται ενώ τα στερεοτυπικά όρια των κοινωνικών δυισμών μεταξύ φυσικού και τεχνητού, εαυτού και άλλου, καταρρίπτονται.

Το Sin Sol, Prototype (Χωρίς Ήλιο, Προάγγελος) είναι ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας που βάζει τους χρήστες να αναλογιστούν θέματα σχετικά με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, και πώς η αλλαγή του κλίματος επηρεάζει δυσανάλογα μετανάστες, τράνς άτομα, άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και άτομα περιθωριοποιημένων κοινοτήτων. Καθώς η ποίηση στη δουλειά της cárdenas λειτουργεί ως μέσο μιας πειραματικής συγκόλλησης αφηγήσεων –προσωπικών και συλλογικών– συναισθημάτων και σκέψεων, στο Sin Sol, Prototype οι παίκτες βιώνουν μια ιστορία που η αφήγηση της αναπτύσσεται μέσα από έναν ποιητικό λόγο και διαδραματίζεται σε ένα σκηνικό πυρκαγιάς, η οποία έχει προκληθεί από το οικουμενικό και ενδεχομένως μη αναστρέψιμο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Την ιστορία αφηγείται η Aura, ένα «trans latinx AI» ολόγραμμα, ενώ ο χρόνος μετατοπίζεται μεταξύ διάφορων χρονικών στιγμών. H Aura ζει στο μέλλον και περιγράφει μια παρελθοντική περιβαλλοντική κατάρρευση που συνέβη το 2018 (δηλ. σχεδόν στο παρόν μας). Ο σκύλος της Aura, o Roja, καθοδηγεί τον παίκτη σε ένα ταξίδι διαφυγής από τις πυρκαγιές, ψάχνοντας να βρει κάψουλες οξυγόνου που περιέχουν ποίηση. Το περιβάλλον της εγκατάστασης αποτυπώνει την εικόνα ενός τρομακτικού τοπίου, ενός εφιαλτικού μέλλοντος όπου η οικολογική εξολόθρευση θα είναι αποκύημα της βίας του ανθρώπινου είδους απέναντι στον πλανήτη, απέναντι στο ίδιο του το είδος. Τα iPads που συμβάλουν στη διαδραστικότητα του έργου λειτουργούν μέσα από μια ειδική εφαρμογή, αποκαλύπτοντας ένα νέο επίπεδο, που αφενός θολώνει τα όρια μεταξύ πραγματικού και ψηφιακού, και αφετέρου λειτουργεί ως εργαλείο εμβύθισης του χρήστη σε μια άλλη πραγματικότητα, σε έναν άλλο εαυτό, οδηγώντας παράλληλα τον χρήστη στη διερεύνηση μιας διαφορετικής και νέας συνθήκης, μιας ουσιαστικά «διασπασμένης υποκειμενικότητας».

Ειρήνη Παπακωνσταντίνου

12|10|2019 - 16|02|2020
Τρ-Τε-Πε-Σα-Κυ 11:00–19:00, Πα 11:00–22:00 Δευτέρα κλειστά
2€ γενική είσοδος. Ισχύουν μειωμένα εισιτήρια και ατέλειες.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Φορέας Χρηµατοδότησης

ΕΣΠΑ 2014-2020

Φορέας ∆ιοργάνωσης

MOMus